Comercializarea, etichetarea, prezentarea și publicitatea suplimentelor alimentare, verificate de ANPC

În perioada 02.05 – 10.05.2017, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat o acțiune de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind modul de comercializare, etichetare, prezentare și publicitate a suplimentelor alimentare.

– Au fost controlați 531 de operatori economici din rețeaua de distribuție și comercializare, constatându-se la un număr de 289 (~ 54%) nerespectarea prevederilor legale în vigoare privind protecția consumatorilor;

– A fost verificată o cantitate de 12.074 kg suplimente alimentare, din care circa 605 kg (5%) nu se încadrau în prevederile actelor normative în vigoare.

Măsuri dispuse:

  • oprirea temporară de la comercializare a 294 kg suplimente alimentare în valoare de 49.119 lei până la intrarea în legalitate;
  • oprirea definitivă și scoaterea de la comercializare a cantității de 38 kg suplimente alimentare în valoare de 1.989 lei care prezenta data durabilității minimale depășită;
  • aplicarea de 322 sancțiuni contravenționale, constând în 141 amenzi contravenționale însumând 354.100 lei și 181 avertismente, pentru încălcarea reglementărilor privind protecția consumatorilor.

Accesați comunicatul complet pentru detalii despre principalele abateri constatate.

SFATURI PENTRU CONSUMATORI

  • Acordați o atenție deosebită la cumpărarea suplimentelor alimentare și informați-vă, înainte de achiziționarea lor, despre efectele lor asupra organismului.
  • Utilizați numai suplimentele alimentare indicate de medicul de familie sau înainte de a utiliza un supliment alimentar, solicitați opinia acestuia cu privire la efectele pe care le poate avea asupra organismului dumneavoastră.
  • Suplimentele alimentare se comercializează numai sub forma preambalată.
  • Refuzați produsele care nu sunt comercializate în ambalajul original.
  • Refuzați produsele care sunt prezentate într-un ambalaj necorespunzator și care nu asigură integritatea produsului.
  • Refuzați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea și modul de informare prin etichetare.
  • Refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată sau depășită.
  • La cumpărarea suplimentelor alimentare, solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.
  • Nu cumpărați suplimente alimentare din locuri neautorizate.

Sursa: ANPC

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal