Reasigurarea este operațiunea prin care o societate de asigurări transferă o parte din riscurile pe care le-a preluat prin contractele sale de asigurări către o altă societate (reasigurătorul). Drepturile legale ale deținătorilor de polițe de asigurare (asigurați) nu sunt în niciun fel afectate de reasigurare, întrucât operațiunea nu dă naștere la raporturi juridice între aceștia și reasigurător, asigurătorul rămânând răspunzător pentru îndeplinirea obligațiilor sale din contractele de asigurare încheiate.

Citește și:

Cheeseburgerii din restaurantele fast-food au în medie 15 E-uri

Reasigurarea a apărut dintr-o necesitate obiectivă, şi anume, aceea de protecție împotriva unor riscuri majore (catastrofe naturale sau cauzate de mâna omului, maritime, aviatice, incendiu, de viaţă, de accidente etc.) care pot genera daune extrem de mari pe care societăţile de asigurări, neavând capacitate financiară suficientă, pot fi incapabile să le suporte numai pe contul lor, ducând, practic, la falimentul acestora.

Citește și:

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal