In cadrul Parteneriatul incheiat InfoCons – InfoCons si FinZoom va informeaza cu privire Perioada de gratie a Cardurilor de Credit.

Cardul de credit poate fi o solutie pentru cheltuielile neprevazute iar returnarea banilor poate fi amanata cu pana la doua luni pentru cei care stiu sa beneficieze la maxim de perioada de gratie oferita de catre banci.

 

Ce este Perioada de Gratie la Cardurile de Credit?

Perioada de gratie reprezinta intervalul calendaristic in care banca nu percepe dobanda pentru creditul pe card folosit daca, pana la sfarsitul acestui interval, clientul ramburseaza integral suma folosita, plus taxe si comisioane.

Cele mai mari perioade de gratie sunt oferite acum de: Banca Romaneasca (61 de zile), Cetelem (60 de zile), BRD (60 de zile) si CEC Bank (59 de zile).

Puteti compara pe www.FinZoom.ro toate cardurile de credit din Romania, in functie de perioada de gratie oferita – facand click pe acest link si alegand ca filtru “Cea mai lunga Perioada de Gratie`.

Plata cu Cardul sau Retragere Numerar?

Cele mai multe banci ofera perioada de gratie exclusiv pentru plata cu cardul direct in magazine. In cazul acestora, retragerea de numerar anuleaza posibilitatea folosirii perioadei de gratie, dobanzile curgand din momentul retragerii banilor.

Dar sunt si cateva care au extins acest beneficiu si asupra retragerilor de numerar (Banca Transilvania: 56 zile, Carpatica: 55 zile, Marfin Bank: 50 zile, IntesaSanpaolo: 45 zile).

In cazul ambelor variante, clientul va plati un comision de retragere de numerar destul de mare (mai mare ca cel aferent unui card de debit/salariu), motiv pentru care si dobanda anuala efectiva (DAE) datorata bancii va fi mai mare comparativ cu cea platita in cazul celor care platesc cu cardul direct in magazine.

TOP – Cea mai buna Dobanda Anuala Efectiva la Cumparaturi pe Card de Credit

Banca – Card de Credit – Valuta

DAE (cumparaturi)

DAE (retrageri ATM)

Perioada de gratie (zile)

BRD – PUNCT Card – RON

10.80%

15.96%

60

CEC Bank – MasterCard – RON

11.24%

18.00%

59

Intesa Sanpaolo Bank – Mastercard Standard – RON

11.73%

11.73%

45

Piraeus Bank – Piraeus Visa Exact – RON

12.84%

21.80%

51

                                                                                                            Sursa: www.FinZoom.ro

Cum se Calculeaza Perioada de Gratie? Cand Apar Probleme?

Perioada de gratie se calculeaza plecand de la premiza ca tranzactiile se efectueaza in prima zi a lunii, ceea ce nu se intampla in mod real. Perioada de gratie afisata de fiecare banca pentru cardurile sale este cea maxima, insa pentru a beneficia de aceasta (50 de zile, de exemplu) trebuie folosit cardul de credit in prima zi a acestui interval.

Astfel, daca banca are intervalul 1 ale lunii acesteia – 20 ale lunii urmatoare, perioada de gratie este, de exemplu, 1 martie – 20 aprilie. Platilor efectuate pe data de 1 a lunii in curs (se ia in calcul o luna de 30 de zile) nu li se va percepe dobanda pana pe data de 20 a lunii urmatoare (posesorul beneficiind astfel de intreaga perioada de gratie de 50 de zile).

Insa, daca se efectueaza o plata la comerciant pe data de 28 a lunii in curs (am luat in calcul tot o luna de 30 de zile), pentru suma cheltuita se va percepe dobanda tot incepand cu data de 20 a lunii urmatoare (utilizatorul cardului beneficiind in acest caz numai de 22 de zile de gratie).

Cand Apar Probleme?

Daca pana la sfarsitul perioadei de gratie, in cazul nostru data de 20 a lunii urmatoare posesorul cardului nu achita intreaga suma consumata din credit, acesta trebuie sa returneze bancii suma minima lunara (intre 2% si 5% din creditul total utilizat, in functie de banca).

Daca aceasta suma minima nu este rambursata, posesorul cardului risca sa plateasca penalitati (sub forma dobanzilor penalizatoare care pot fi, in functie de banca, cumulate cu taxe pentru depasirea datei scadente).

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu