Prin indemnizație de asigurare se înțelege:

a) dauna efectivă, evaluabilă în bani, pe care asiguratul o poate suferi în caz de pierdere sau degradare a bunului asigurat.

b) prejudiciul suferit de asigurat în urma realizarii cazului asigurat.

c) suma de bani pe care o plătește asiguratul asigurătorului pentru asumarea riscului.

d) suma asigurată pe unitatea de obiect asigurat.

e) suma de bani pe care asigurătorul o achită asiguratului la survenirea cazului asigurat.

Indemnizația de asigurare este suma de bani pe care asigurătorul o achită asiguratului la survenirea cazului asigurat. Ea reprezintă principala obligație a asigurătorului, însă nu este singura. Pe lângă aceasta, asigurătorul trebuie să constate producerea evenimentului și valoarea pagubelor și să verifice îndeplinirea condițiilor din contract.

Citește și:

– Cine poate fi considerat beneficiar într-o poliță de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal