Beneficiile și provocările vehiculelor autonome în UE

Aproximativ 95% dintre accidentele rutiere implică eroarea umană. Anual, mii de oameni își pierd viața în aceste accidente. Vehiculele autonome pot reduce aceste numere în mod semnificativ și pot contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere. Tehnologia digitală poate reduce congestionarea traficului și emisiile de gaze cu efect de seră și poluanți atmosferici. De asemenea, aceasta poate crește accesul la mobilitate, de exemplu, prin deschiderea transportului rutier către persoanele în vârstă și persoanele cu mobilitate redusă sau handicap.

În plus, se așteaptă ca piața vehiculelor autonome să crească exponențial, creând noi locuri de muncă și să genereze profituri de 620 de miliarde de euro pentru industria auto din UE și 180 de miliarde de euro pentru sectorul electronic până în 2025.

Întrucât vehiculele autonome vor trebui să circule pe drumuri sau străzi cu vehiculele neautomatizate, precum și cu pietonii și bicicletele, cerințele de siguranță corespunzătoare și armonizarea normelor la nivelul UE sunt esențiale.

Citește și:

Transferul prestațiilor de șomaj

Mai mult decât atât, deoarece vehiculele autonome preiau sarcinile de conducere de la oameni, este necesar ca legislația europeană privind răspunderea să evolueze și să clarifice cine este răspunzător în caz de accident: șoferul sau producătorul.

Normele UE privind protecția datelor se aplică și în sectorul transportului automatizat, însă nu au fost luate măsuri specifice referitoare la garantarea securității cibernetice și protejarea autovehiculelor împotriva atacurilor cibernetice.

Vehiculele autonome trebuie să respecte demnitatea umană și libertatea de alegere. În prezent, UE elaborează instrucțiuni privind inteligența artificială, însă ar putea fi necesare includerea unor standarde specifice.

De asemenea, pentru dezvoltarea tehnologiilor și implementarea infrastructurii necesare, investițiile semnificative în cercetare și inovare sunt indispensabile.

Sursa: europa.eu

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal