Au fost agreate condițiile tehnice de utilizare a rețelelor mobile privind conectarea cu Sistemul RO-ALERT

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a agreat, în cadrul Consiliului Consultativ desfășurat în data de 3 decembrie 2019, decizia care stabilește condițiile tehnice referitoare la utilizarea rețelelor publice mobile de comunicații electronice și conectarea acestora cu sistemul RO-ALERT în vederea transmiterii mesajelor de alertare a populației.

Obligaţiile furnizorilor de telefonie mobilă cu privire la conectarea cu Sistemul RO-ALERT

Conectarea între Sistemul RO-ALERT şi reţelele operatorilor se va realiza în două puncte și anume, în cele două sedii ale STS din București şi Brașov. În cazul în care intervin modificări cu privire la amplasamentele în care se realizează conectarea, după primirea unei notificări oficiale din partea STS, furnizorii au obligația ca, în termen de 6 luni, să realizeze conectarea rețelelor proprii cu Sistemul RO-ALERT în noul amplasament. Conectarea Sistemului RO-ALERT în cele două puncte se realizează la o capacitate de minim 100Mbps. Mai mult, fiecare operator asigură suplimentar o legătură de nivel 2 (Layer 2) cu o capacitate de transfer de date de minim 1Mbps cu fiecare dintre cele două amplasamente ale Sistemului RO-ALERT.

Citește și:

Costuri de livrare a coletelor

Obligaţiile furnizorilor de telefonie mobilă cu privire la distribuirea mesajelor RO-ALERT

Operatorii au obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura distribuirea în cel mai scurt timp posibil a mesajelor RO-ALERT către telefoanele mobile aflate în zonele afectate.

Distribuirea mesajelor de către furnizori se va realiza prin intermediul elementelor de tip controller, la nivelul tuturor celulelor radio indicate de Sistemul RO-ALERT din cadrul rețelelor proprii în toate tehnologiile disponibile.

Având în vedere că avertizările publice trebuie să ajungă către toți utilizatorii finali aflați în zonele geografice afectate de situații de urgență, în acest sens fiind importantă cunoașterea celulelor radio din zonele afectate care au transmis mesajul RO-ALERT, operatorii vor transmite STS un mesaj de confirmare cu privire la aceste celule în maxim 3 minute de la transmiterea mesajului de alertare.

În situația apariției unor disfuncționalități privind distribuirea mesajelor RO-ALERT, decizia prevede un termen maxim de 8 ore pentru remedierea disfuncționalităților elementelor de tip controller, respectiv un termen maxim de 24 de ore pentru remedierea disfuncționalităților care vizează celulele radio. Operatorii trebuie să aibă un punct dedicat de suport tehnic, operațional non-stop.

Sursa: A.N.C.O.M

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal