În 2019, 81% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 19% de către persoane juridice.
În procesele de portare desfășurate în anul 2019 au fost implicați 32 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă.
Astfel, de la introducerea serviciului de portabilitate în România, în 21 octombrie 2008, peste 6,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 5,5 milioane sunt numere de telefonie mobilă (86%) și peste 800 de mii de numere sunt de telefonie fixă.
Telefonie mobilă
Furnizorii de telefonie mobilă au reușit în anul 2019 să atragă prin portare 895.083 de utilizatori. Dintre aceștia, cei mai mulți au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 337.784, în timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de utilizatori, Telekom Romania Communications – 152.274, Vodafone – 137.385, iar Telekom Romania Mobile Communications – 97.086.
Telefonie fixă
În anul 2019 au fost portate 63.738 de numere de telefonie fixă, reprezentând 7% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 34.527, Vodafone – 10.488, Orange – 9.954, UPC România – 5.085 și GTS Telecom – 1.025.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 346 de petiții pe tema portabilității, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice apărute în derularea procesului de portare, respectiv întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată (BDC) sau probleme de rutare. Alte probleme semnalate de utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum și la întârzierea realizării procesului de portare.
Sursa: ANCOM

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal