Apel 112 – Aplicatia pentru localizarea apelantilor la 112

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) informează utilizatorii că apelarea serviciului de urgență 112 este gratuită și poate fi făcută de la orice telefon fix sau mobil. Recent, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a lansat aplicația pentru telefoane mobile `Apel 112` care face posibilă transmiterea coordonatelor geografice ale apelantului la momentul iniţierii apelului de urgență către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Aplicaţia `Apel 112` permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date (acces internet) şi a funcției de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS. Pentru a folosi această aplicație, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela prepaid pe care o dețin.

Chiar dacă aplicația este instalată și activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în următoarele situații specifice:

– dacă numărul de telefon nu aparține unui operator mobil din România;

– dacă nu există acoperire a operatorului care deține numărul de telefon;

– dacă telefonul este în roaming.

În aceste situații, utilizatorii aplicației care apelează numărul de urgență 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicația Apel 112. Mai multe informații sunt disponibile aici.

Citește și:

Erasmus+: un punct de răscruce în viețile a 5 milioane de studenți europeni

Persoanele cu dizabilități

Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS.Funcționarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilități de auz și/sau de vorbire în baza de date a SNUAU și a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112. Mai multe informații sunt disponibile aici.

Informații suplimentare

Serviciul 112 este numărul unic european de urgență pentru alertarea Poliţiei, Ambulanței, SMURD-ului, Pompierilor și Jandarmilor și poate fi apelat, în condițiile în care există o urgență, chiar și atunci când utilizatorul nu are semnal la telefonul mobil în rețeaua proprie. ANCOM elaborează reglementări prin care se stabilesc condițiile tehnice și economice referitoare la realizarea comunicațiilor către Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), în scopul furnizării către cetățeni a serviciului de urgență 112. Aceste reglementări sunt realizate în acord cu prevederile cadrului legislativ european.

Citește și:

Intră în joc și redu risipa alimentară!

La finalul anului 2016, ANCOM a emis o decizie care impune în sarcina furnizorilor de rețele publice mobile de telefonie de a lua toate măsurile necesare pentru a permite transmiterea de către echipamentul terminal către administratorul SNUAU în maxim 20 de secunde de la momentul inițierii apelului, a informației de localizare, respectiv latitudinea și longitudinea poziției geografice în care se află echipamentul terminal al apelantului, cel puțin pentru apelurile de urgență 112 inițiate de pe terminale mobile care au capabilitățile necesare. Mai multe informații cu privire la decizia ANCOM aici.

Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal