ANCOM recomandă utilizatorilor să aleagă cu grija ofertele online de Black Friday și să fie atenți la condițiile și termenele de livrare a coletelor

Pentru ca de Black Friday piata online este inundata de oferte speciale, iar operatorii de comunicatii vin cu o gama larga de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii atrage atentiautilizatorilor sa se informeze inainte de a face orice achizitie, astfel incat sa aleaga produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.

Recomandari pentru cumparaturi de Black Friday
De cele mai multe ori, in perioada de Black Friday, fiind presati de timp, utilizatorii se concentreaza in special pe identificarea ofertelor cu preturi mici, neglijand detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomanda utilizatorilor sa aiba o atentie sporita in perioadele cu reduceri, iar atunci cand examineaza produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tableta sau televizor cu o reducere substantiala.
Livrarea de Black Friday
Utilizatorii trebuie sa tina cont ca, din cauza numarului mare de comenzi, companiile care se ocupa de livrarea coletelor sunt suprasolicitate de Black Friday. Totodata, coletele pot fi pierdute sau deteriorate in timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomanda utilizatorilor sa verifice ce optiuni de livrare li se ofera si sa aleaga servicii suplimentare de siguranta, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarata. Cei interesati ca livrarea unui colet sa se realizeze intr-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.
Mai multe detaliile despre tipurile de servicii postale sunt disponibile in InfoCentru ANCOM, aici.
In acelasi timp, utilizatorii trebuie sa stie ca, atunci cand folosesc serviciile de livrare, conditiile in care se realizeaza livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual intre comerciantul care detine magazinul online si cumparator. Chiar si in cazul in care comerciantul colaboreaza cu un furnizor de servicii postale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la randul sau, se poate indrepta impotriva furnizorului de servicii postale pentru nerespectarea contractului incheiat cu acesta. Respectiv, in situatia in care furnizorul de servicii postale nu respecta conditiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despagubiri potrivit contractului incheiatcu furnizorul respectiv, insa poate renunta la acestea in favoarea destinatarului.
Astfel, in situatiile in care intampina probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar si eficient ca utilizatorii sa se adreseze, in primul rand, magazinului online.
Sursa: A.N.C.O.M.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal