ANCOM propune scaderea tarifelor pentru terminarea apelurilor fixe

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor la puncte fixe

Potrivit documentelor consultate de ANCOM, incepand cu data de1 august 2020operatorii de telefonie fixa desemnati de Autoritate ca avand putere semnificativa de piata, printre care si Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica un tarif de maxim0,097 eurocenti/minut in cazul apelurilor nationale, apelurilor initiate din Spatiul Economic European (SEE), precum si in cazul apelurilor initiate din retele din afara SEE, daca acordurile internationale in vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.

Lista celor 35 de operatori de telefonie fixa carora li se vor aplica masurile de reglementare propuse poate fi consultataaici.

Determinarea tarifului

In prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de0,14 eurocenti/minutsi a fost stabilit de ANCOM incepand cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculatie a costurilor de tip LRIC pur, menit sa asigure obiectivele de promovare a concurentei, maximizare a beneficiilor consumatorilor si stimulare a investitiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevazute in Recomandarea 2009/396/CE.

Scaderea tarifului pana la 0,097 eurocenti / minut propusa astazi de ANCOM a fost determinata in urma actualizarii mai multor parametri ai modelului de calculatie a costurilor utilizat anterior, precum si a costului capitalului.

Cadrul de reglementare

Masura de reglementare supusa consultarii publice de ANCOM completeaza masurile anterioare de identificare, analiza si reglementare a pietelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de Autoritate in anul 2017. Autoritatea deruleaza periodic acest demers de revizuire a pietelor relevante de gros, conform legislatiei nationale si europene in vigoare, pentru a asigura functionarea pietelor cu amanuntul de telefonie in conditii concurentiale si pentru a proteja astfel interesele utilizatorilor finali.

Piata de telefonie fixa

Potrivit celor mai recente date statistice colectate de ANCOM, pe parcursul anului 2019 telefonia fixa a fost tot mai putin utilizata de romani, cu scaderi atat din punct de vedere al numarului de linii de acces (-7,7%, pana la 3,38 milioane), cat si din cel al traficului (-16,5%, pana la 1,9 miliarde minute). Ca urmare a acestor evolutii, in anul 2019, un roman a vorbit in medie doar 8 minute/luna la telefonulfix in scadere cu 17% fata de anul 2018.

In functie de numarul de abonati de la sfarsitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cota de piata de 40%, RCS&RDS 35%, Grupul Vodafone 23%, ceilalti furnizori insumand 2%.

Procesul de consultare publica

Măsurile Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii pentru stabilirea tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixepot fi consultateaici. Persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 18.06.2020, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresaconsultare@ancom.org.ro.

Sursa ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal