ANCOM propune prelungirea perioadei de desemnare a CNPR ca furnizor de serviciu universal

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii propune prelungirea, până la data de 31 decembrie 2019, a calității de furnizor de serviciu universal a Companiei Naţionale Poşta Română S.A. (CNPR). Propunerea ANCOM vine ca urmare a solicitării Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) de a prelungi perioada de desemnare a CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale, ținând cont de necesitatea asigurării continuității serviciului poștal universal.
Drepturile și obligațiile CNPR care au fost stabilite prin Decizia nr. 1158/2013 privind desemnarea Companiei Naţionale Poşta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, cu modificările și completările ulterioare, rămân neschimbate. Astfel, CNPR are obligaţia de a furniza serviciile incluse în sfera serviciului universal pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde numărul redus al trimiterilor poştale colectate sau distribuite nu justifică prezenţa unui furnizor de servicii poştale pe principii comerciale.
Serviciile incluse în sfera serviciului universal sunt: a) colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne și internaționale având ca obiect trimiteri de corespondență, pachete mici și imprimate, în greutate de până la două kg, inclusiv; b) colectarea, sortarea, transportul și livrarea coletelor poștale interne și internaționale, în greutate de până la 10 kg, inclusiv; c) distribuirea coletelor poștale în greutate de până la 20 kg, inclusiv, expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia; d) serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poștale din categoria prevăzută la lit. a); e) serviciul de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poștale din categoriile prevăzute la lit. a) – c); f) colectarea, sortarea, transportul și livrarea cecogramelor interne și internaționale.

Citește și:

– Safety Gate – Sistemul de alerta rapida

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal