Airbnb se aliniază cererilor Comisiei de prezentare a ofertelor de cazare

Comisia Europeană a anunțat că, în urma negocierilor cu Airbnb, platforma și-a îmbunătățit și a clarificat pe deplin modul în care le prezintă consumatorilor ofertele de cazare, acestea fiind în prezent conforme cu standardele stabilite în legislația UE privind protecția consumatorilor. Aceste rezultate se datorează apelului lansat, în iulie 2018, de Comisia Europeană și de autoritățile UE pentru protecția consumatorilor.

Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisia Europeană și de autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sub conducerea Autorității pentru protecția consumatorilor din Norvegia (link is external), în vederea alinierii pe deplin a practicilor și a clauzelor sale contractuale la normele UE în materie de protecție a consumatorilor.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Principalele îmbunătățiri și modificări sunt următoarele:

  • În cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecționate, utilizatorii văd prețul total pe pagina care afișează rezultatele, inclusiv toate taxele și tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curățenie și taxele locale). Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afișau în etapele ulterioare ale rezervării.
  • Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piață de o persoană fizică sau de o entitate profesională.
  • Airbnb pune la dispoziție pe site-ul său web un link ușor accesibil către platforma de soluționare online a litigiilor și toate informațiile necesare referitoare la soluționarea litigiilor.

Airbnb și-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent:

  • se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
  • se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele și condițiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori și fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.

Citește și:

12% dintre consumatorii romani nu inteleg termenul de valabilitate de pe ambalajele produselor !

Context

Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor a efectuat o evaluare comună a practicilor și a clauzelor de furnizare a serviciilor ale Airbnb, sub auspiciile Comisiei Europene și sub conducerea Autorității pentru protecția consumatorilor din Norvegia(link is external) (Forbrukertilsynet(link is external)). Acțiunea a fost lansată în iulie 2018.

Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului creează legături între autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor în cadrul unei rețele paneuropene de asigurare a respectării legislației. Pe baza acestui regulament, o autoritate națională dintr-o țară a UE poate solicita sprijinul altor autorități dintr-o altă țară a UE pentru a pune capăt unei încălcări la nivel transfrontalier a legislației UE privind protecția consumatorilor.

Cooperarea poate fi activată pentru a se asigura punerea în aplicare a diverselor corpusuri din legislația UE privind protecția consumatorilor, cum ar fi, de exemplu, Directiva privind practicile comerciale neloiale, Directiva privind drepturile consumatorilor sau Directiva privind clauzele contractuale abuzive.

Sursa: Comisia Europeana

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal