Agentul economic nu ți-a acceptat plata în monede? Iată ce trebuie să știi!

În urma numeroaselor sesizări cu privire la refuzul unor agenți economici de a accepta plata unor servicii sau produse utilizând monede vă prezentăm mai jos care sunt prevederile legale cu privire la această situație.

Astfel, conform prevederilor legale cuprinse în Legea nr. 12/1990 privind protejarea populației împotriva unor activități de producție, comerț sau prestări de servicii ilicite `următoarele fapte reprezintă activități de producție, comerț sau prestări de servicii ilicite și constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracțiuni: neexpunerea la vânzare a mărfurilor existente, vânzarea preferențială, refuzul nejustificat al vânzării acestora sau al prestării de servicii cuprinse în obiectul de activitate al operatorului economic` – art. 1 lit. h).

În cazul în care ați întâmpinat astfel de situații, aceeași lege ne îndumă să depunem o sesizare către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: `contravențiile prevăzute la art. 1 lit. b) -d), g), h) și k) se constată și se sancționează și de către inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor` – art. 2 alin. (3).

Totodată, art.9 din Ordonanța Guvernală nr.21/1992 privind protecția consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare prevede faptul că `operatorii economici sunt obligați să pună pe piață numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate și să se compare în mod corect în relațiile cu consumatorii`.

Sancționarea încălcării normelor legale menționate și, în general, asigurarea respectării dispozițiilor legale în materia protecției consumatorilor sunt în competența legală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal