InfoCons te informează: Tot ce trebuie să ştii despre reduceri!

În luna ianuarie încep reducerile la haine şi încălţăminte; înainte de a pleca la cumpărături, citeşte informaţiile de mai jos!

Comercianţii utilizează tot felul de tactici pentru a atrage clienţii. Totuşi, există anumite reguli pentru protejarea consumatorilor în cazul vânzărilor cu preţ redus.

Ce sunt de fapt vanzarile cu pret redus?

Sunt un tip de vânzare care se fac în condiţii excepţionale pentru o perioadă limitată. Vânzările cu preţ redus pot lua multe forme. Condiţiile pot varia de la primirea unor produse în plus pentru acelaşi preţ sau oferirea unui produs gratuit atunci când sunt achiziţionate mai multe produse de acelaşi fel, la alte tipuri de reduceri de preţ.

Există mai multe feluri de vânzări cu preţ redus:

1. Cadourile publicitare

Cadourile pot fi plasate pe ambalaj, în interiorul acestuia sau lângă produs. Trebuie distinse două tipuri de cadouri:

a) Cadouri gratuite. Sunt permise dacă nu sunt subordonate unei obligaţii de cumpărare.

b) Cadouri legate de o obligaţie de cumpărare. Acestea sunt în principiu interzise, cu excepţia cazului când sunt identice cu produsele care fac obiectul vânzării (vânzarea cu prime).

2. Cupoanele de reducere

Acestea permit achiziţionarea produselor la un preţ mai redus în momentul înmânării cupoanelor vânzătorului. Cupoanele sunt distribuite în diferite moduri: în ziare şi reviste, pe Internet, pe ambalajul produselor, trimise prin poştă consumatorilor care au achiziţionat produse similare, distribuite pe stradă etc.

Cuponul ar trebui să precizeze condiţiile ofertei, precum:

•    valoarea financiară pe care o reprezintă;

•    bunurile sau serviciile vizate;

•    punctele de vânzare unde poţi prezenta bonul;

•    data de expirare a valabilităţii bonului;

•    identitatea emitentului.


3. Reducerile de preţ

În afară de preţurile reglementate, comerciantul dispune de o mare libertate în stabilirea preţurilor. Le poate mări sau diminua după cum doreşte. Totuşi, dacă reducerile de preţuri nu sunt supuse ele însele unei autorizări, comerciantul trebuie să respecte nişte condiţii de fond şi de formă în anunţul acestor reduceri.

4. Vânzările de soldare

 

Potrivit prevederilor O.G. 99/2000, art. 24, ‘vanzarea de soldare este orice vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea de « soldare/soldari/solduri » si care, printr-o reducere de preturi are ca efect vanzarea accelerata a stocului de marfuri dintr-o structura de vanzare cu amanuntul, in scopul reinnoirii sezoniere a sortimentului de marfuri. Produsele care pot fi supuse soldarii sunt articolele de imbracaminte, articolele de blanarie-pielarie, confectiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, tesaturile, marochinaria, incaltamintea si articolele sezoniere de sport-turism, precum si alte produse care vor fi stabilite prin norme ca facand parte din categoria produselor sezoniere.` Perioadele de soldari se stabilesc de comercianti intre urmatoarele limite, fara a depasi 45 de zile fiecare : a) perioada 15 ianuarie-15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna-iarna; b) perioada 1 august – 30 septembrie inclusiv, pentru produsele de primavara-vara. Anunturile sau orice alta forma de publicitate privind soldarea trebuie sa specifice obligatoriu data de debut a vanzarii si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea nu se refera la totalitatea produselor aflate la comerciant.

5. Vânzările de lichidare

Reprezintă o vânzare accelerată, la preţ redus, a unei părţi sau a întregului stoc, care nu este autorizată decât în circumstanţe speciale şi este strict reglementată.

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal