Sfaturi de vacanta de la InfoCons – peste 15 hoteluri, cluburi, terase si restaurante de pe Litoral, sanctionate de ANPC

In perioada 12-13 August 2016 comisarii ANPC din cadrul Comandamentului Litoral, in colaborare cu reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Turism, au desfasurat actiuni de verificare a respectarii prevederilor legale in domeniul protectiei consumatorilor.

In cadrul actiunii au fost verificate hoteluri din statiunile Neptun si Olimp, precum si cluburi, terase si restaurante din statiunea Mamaia, fiind aplicate sanctiuni contraventionale cumulate in valoare de peste 100000 de lei, precum si masuri de retragere de la comercializare a unor produse alimentare cu potential de pericol pentru consumul uman sau oprirea prestarii unor servicii pana la remedierea acestora.

Hoteluri:

  • Hotel Slatina si Restaurant Craiova – Statiunea Neptun – A fost aplicata o amenda de 15.000 lei, iar pentru camerele care prezentau deficiente a fost dispusa oprirea temporara a prestarii serviciilor de cazare pana la remedierea acestora.
  • Hotel Callatis – Statiunea NEPTUN – A fost aplicata o amenda de 2.000 lei si a fost dispusa masura remedierii deficientelor constate.
  • Hotel Istria – Statiunea Neptun – A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • Hotel Belvedere – Statiunea Olimp – A fost aplicata o sanctiune de 10.000 lei. S-a dispus masura remedierii deficientelor constatate, precum si retragerea din circuitul consumului uman a produselor de cofetarie.
  • Hotel SIBIU – Statiunea Olimp – A fost aplicata o amenda de 3.000 si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • Hotel CRAIOVA – Statiunea Olimp – S-a aplicat un avertisment, precum si masura opririi temporare a prestarii serviciului pentru o camera pana la remedierea deficientelor.

Cluburi:

  • CLUB CRAZZY BEACH – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 8.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • CLUB RESTAURANT AMOS – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 3.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • CLUB FRATELL I- Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, iar produsele au fost oprite definitiv de la comercializare.
  • RESTAURANT LA MAMA – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus remedierea defiecientelor constatate.
  • CLUB EGGO – Statiunea Mamaia – A fost aplicata amenda de 10.000 lei si s-a dispus masura de retragere din circuitul consumului uman a produselor.

Restaurante si terase:

  • TERASA ‘BUNATATURI ȘI PLACINTE’ – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda 16.500 lei, precum si retragerea produselor din circuitul consumului uman.
    – A fost dispusa masura opririi temporare a prestarii serviciului de alimentatie publica (servirea preparatelor culinare) pana la remedierea deficientelor constatate.
    – Pentru nerespectarea conditiilor igienico-sanitare din unitate au fost informate DSVSA Constanta si DSP Constanta.
  • TERASA IANCU – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 5.000 lei si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • TERASA CASA ROMÂNEASCA – Statiunea Mamaia – A fost aplicat un avertisment si s-a dispus masura remedierii deficientelor constatate.
  • RESTAURANT TERASA TARANEASCA – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 10.000 lei, precum si masura retragerii din circuitul consumului uman a produselor gasite cu deficiente.
    – A fost dispusa masura de oprire temporara a prestarii serviciului de alimentative publica pana la remrdierea deficientelor constatate.
  • TERASA IL CALCIO – Statiunea Mamaia – A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, precum si masura retragerii produselor din circuitul consumului uman.

ANPC recomanda turistilor in aceasta perioada aglomerata de vacanta sa fie atenti atat la calitatea produselor alimentare sau nealimentare achizitonate, cat si la cea a serviciilor. Operatorii economici trebuie sa dea dovada de responsabilitate si sa fie constienti de faptul ca nerespectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor, punerea in pericol a sanatatii sau a vietii acestora, se sanctioneaza conform legii.

sursa: ANPC


InfoCons – Sfaturi de vacanta…

…CAND VA CAZATI

  • VERIFICATI:
    • existenta listei de preturi de cazare specifice sezonului, preturile pot fi exprimate si in euro;
    • tipul si categoria de clasificare a structuriide cazare turistica;
    • starea generala de curatenie, salubritate si igiena;
    • daca lenjeria de pat, prosoapele si halatele sunt schimbate la momentul cazarii;
    • daca se ofera servicii suplimentare cuprinse in tariful de cazare sau cu plata separata;
    • existenta listei orientative a serviciilor suplimentare, dupa caz;
    • ca instalatiile si aparatele din dotare sa fie functionale si sa corespunda criteriilor minime de clasificare;
    • sa existe echiparea sanitara corespunzatoare – cu oglinda, covoras impotriva alunecarii, perie WC si dezodorizant, sapun, hartie igienica, prosop, priza pentru aparatul de ras etc.;
    • daca exista ascensoare, acestea sa fie in buna stare de functionare.
  • FACETI O INSPECTIE VIZUALA, eventual rapida, privind starea generala a cladirii.
  • SOLICITATI eliberarea documentelor fiscale la momentul achitarii contravalorii serviciilor de cazare.

….CAND MERGETI LA MARE

  • PENTRU A VA PROTEJA DE RADIATIILE UV:
    • alegeti lotiunile si cremele cu factor de protectie solara (FPS) in functie de tipul de piele;
    • aplicati corect crema, pentru a fi eficienta, si anume: pe pielea curata si uscata, cu 15-30 de minute inainte de expunerea la soare, in mod uniform; se reaplica dupa inot sau dupa stergerea cu prosopul pentru a mentine protectia;
    • niciun produs de protectie solara nu poate asigura o protectie totala impotriva radiatiilor UV, de aceea sintagme/indicatii de tipul `ecran solar total` sau `protectie 100%` nu sunt corecte.

Categoria de protectie

Redusa

Medie

Ridicata

Foarte ridicata

Factorul de protectie solara indicat

FPS 6 – 10

FPS 15 – 25

FPS 30 – 50

FPS 50+

PRODUSELE PENTRU PLAJA:

  • cumparati-le numai din locuri autorizate;
  • solicitati bonul fiscal;
  • verificati, cu atentie, termenul de valabilitate.

….CAND SERVITI MASA

  • Refuzati produsele alimentare care prezinta modificari ale aspectului, culorii, consistentei, gustului, mirosului care nu sunt proprii produsului respectiv, urme de mucegai, exceptandu-le pe acelea la care se utilizeaza mucegaiurile prin procedee tehnologice autorizate;
  • Nu ezitati sa solicitati personalului de servire informatii referitoare la anumite ingrediente in cazul in care suferiti de alergie la un component alimentar;
  • Nu frecventati unitati de alimentatie publica neautorizate si nu cumparati produse alimentare din locuri neautorizate;
  • Fitiatentilamancareacarearepretdoarpe100 de grame si nu pe portie; portia are, de obicei, mai mult de 100 de grame si, prin urmare, nu veti sti cat veti plati lasfarsit.

FITI ATENTI LA:

  • modul de prezentare a ambalajului, asupra etanseitatii recipientelor atunci cand cumparati sucuri, nectaruri din fructe si bauturi racoritoare; in cazul in care ambalajul este bombat rezulta ca a inceput procesul de fermentare;
  • conditiile de depozitare;
  • la eticheta;
  • termenul de valabilitate.

SOLICITATI SI PASTRATI BONUL FISCAL!

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal