Credite? Imprumuturi? Banci? Dobanda? Valuta? Camatarie? Recuperatori?

Aceste cuvinte, separate nu inseamna atat de mult, dar impreuna creeaza o realitate, o stare, ziua de astazi care pentru multi inseamna ultima zi …

Din pacate, in ultima perioada sinuciderile au ca si motivatie si datoriile la banci.  Este oare normal ? Acest aspect este prevazut in  jocul economiei de piata? Putem vorbi de un beneficiu al cetateniei europene ?
Nu !In mod cert nu!

Putem vorbi  doar o viziune a economiei de piata si a cetateniei europene adaptata societatii actuale,  dar care in nici un caz nu a fost creata de noi,  ci impusa cu forta! Cu siguranta ca pentru fiecare dintre noi a fost  o forta pe care nici macar nu am realizat-o,  nici nu am stiut-o si cu atat mai putin i-am constientizat efectele.

In contextul economiei actuale ni se reproseaza, doar pentru imagine, ca noi consumatorii suntem vinovati  ca am navalit in banci sa luam credite, sa ne imprumutam haotic, fara sa ne gandim, fara sa citim, fara sa ne informam, fara sa fi citit contractele semnate.

Dar daca le-am fi citit? Daca ne-am fi informat ? Daca nu ne imprumutam ? Mai functiona economia?

Se mai construiau apartamente si case? Se mai vindeau electronice si electrocasnice? Se mai intampla ceva in asa-zisa economie romaneasca? NU!
Pentru ca toate acestea s-au intamplat datorita consumatorului roman, care si-a dorit un trai decent, nu o vila, nu un yacht, nu excursii extravagante, nu genti scumpe!  O garsoniera, o mobila din pal,  poate nu intotdeauna  de o calitate foarte buna, o masina de marca romaneasca, un televizor si un frigider sau poate o masina de spalat.
Pentru aceste dorinte, in cele mai multe cazuri, consumatorul roman trebuie sa plateasca peste 25 de ani de rate, in timp ce oamenii destepti,  informati si care ne dau sfaturi, platesc rata unei vile sau a unui yacht.
Si ne intrebam…de ce ?????
De cele mai multe ori pentru ca cei care au practicat si au adus aceste produse s-au bazat pe educatia precara a consumatorului roman in domeniul financiar-bancar,  pentru  ca nu si-a facut nimeni timp  sa-l apere pe consumatorul roman,  pentru ca cel mai usor este sa induci in eroare si  sa faci o publicitate inselatoare!  De ce nu ai citit? De ce nu te-au informat ?

Dar iniante de a fi puse aceste intrebari, mai bine ne intrebam unde trebuia consumatorul sa se informeze, ce sa fi facut, daca el  nu avea nici casa?  Astfel devine cert faptul ca dialogul este important si mai ales gasirea unei solutii in care ambele parti sa-si asume pierderile, deoarece pana acum, castigurile au fost asumate doar de unii, iar noi, consumatorii,  am ramas doar cu pierderile. A venit momentul  sa spunem NU, sa spunem STOP si sa adoptam o9atitudine!

Va asteptam alaturi de noi!
Va asteptam pe protectia-consumatorilor.ro!
Va asteptam si la telefonul 021-9615!
Va asteptam sa fim impreuna cetateni europeni cu drepturi, nu doar teoretic, nu doar in hartii si in slogane, ci in viata de zi cu zi, in activitatile pe care le desfasuram!

 Dl.-Sorin-Mierlea-InfoCons-Protectia-Consumatorilor

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons -InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal