Piața telecom este una dinamică, concurența făcând să apară mereu oferte noi, atractive pentru utilizatori. Totuși, acestea sunt foarte complexe, nu numai pentru că includ termeni tehnici, ci şi pentru că pun `la pachet` mai multe servicii, bonusuri, opţiuni şi echipamente.

Citește și:

Roamingul în UE

De aceea, ANCOM a luat măsuri pentru a crește transparența ofertelor:

* obligă furnizorii să îți ofere informații accesibile, detaliate, corecte, inteligibile și relevante. Detalii aici.

* a pus la dispoziția publicului aplicația Veritel.ro, o platformă interactivă care realizează, pe baza opţiunilor introduse de utilizatori, analize comparative ale planurilor tarifare existente pe piaţă, oferind un clasament al celor mai avantajoase oferte din punct de vedere al preţului.

Decizia de a alege un anumit furnizor sau o ofertă trebuie să fie una informată. Ai mai multe modalități de a afla informații despre servicii și ofertă înainte de a încheia un contract.

Prima cale de a te informa este să accesezi site-urile operatorilor, unde poți găsi toate detaliile referitoare la oferta publică pentru serviciile de telefonie, precum și oferta de echipamente.

Citește și:

Protecția vieții private în comunicații electronice

ANCOM a acordat o atenție sporită informațiilor ce trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor și modului de prezentare a acestora, pentru a putea fi parcurse cu ușurință.

Astfel, pe site-urile furnizorilor vei găsi următoarele informații:

Planurile tarifare existente în oferta comercială

Acestea vor fi publicate în cadrul aceleiași secțiuni de pe site sau a secțiunilor aferente diverselor servicii furnizate.

Notă! Planurile tarifare retrase din oferta publică, dar care mai sunt utilizate de abonați, vor rămâne disponibile într-o arhivă, fiind indicată perioada de valabilitate a acestora.

Informații relevante despre ofertă

– contravaloarea abonamentului

– numărul de minute/SMS-uri incluse în abonament

– toate tarifele și modul în care sunt aplicate

– extraopțiuni, bonusuri, discounturi oferite

– prețul și caracteristicile echipamentului, dacă este cazul

– eventuale limitări aplicate de furnizori (de exemplu, anumite praguri stabilite de aceștia prin care este condiționată/ limitată utilizarea beneficiilor incluse)

– durata contractuală sau variantele de durate minime contractuale propuse

– penalitățile aplicabile încetării anticipate a contractului

Informațiile trebuie să fie prezentate concis, într-un singur loc, la accesarea fiecărui plan tarifar.

Condițiile de furnizare a serviciilor

– activarea, suspendarea și reconectarea serviciilor

-condițiile de modificare a contractului

– datele de contact ale serviciului de relaţii cu clienţii şi ale serviciului care oferă asistenţă tehnică

– alte servicii suplimentare oferite

Contractul-cadru

Toate documentele care alcătuiesc contractul-cadru sunt publicate la loc vizibil.

Diversele ediții ale contractului-cadru vor fi disponibile pe pagina furnizorului, în cadrul unei arhive.

Proceduri de măsurare și gestionare a traficului și politica de utilizare a serviciilor

Acestea sunt disponibile în cadrul unor secțiuni dedicate. Tot aici vei găsi și o descriere detaliată a impactului acestor proceduri asupra calității serviciului.

Aria de furnizare a serviciilor

Găsești într-un loc ușor accesibil o secțiune dedicată ariei de furnizare a serviciilor.

Notă! În cazul telefoniei mobile ia în calcul că hărţile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor și valorile sunt orientative, nefiind garantate. Poţi opta la început pentru o cartelă preplătită pentru a verifica acoperirea şi calitatea serviciului.

Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali

-modalităţile prin care poți înainta o reclamaţie

– termenele maxime de soluționare a diverselor tipuri de sesizări

– despăgubirile aplicabile pentru nerespectarea termenului de răspuns la reclamație

– căi de contestare a soluției comunicate

ANCOM va derula campanii de verificare a modului în care furnizorii respectă aceste reguli de informare, dar dacă observi lipsa vreunei informații relevante de pe pagina de internet a unui furnizor, este important să ne-o semnalezi.

Citește și:

Telefonul consumatorului Protecția Consumatorilor 021 9551

Dacă un furnizor nu are pagină proprie de internet poți să ceri informații complete despre oferta comercială curentă sau planurile tarifare retrase, iar furnizorul are obligația să ți le ofere în scris sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail).

Obligaţiile de informare se referă și la informațiile pe care reprezentanții furnizorului ți le oferă la momentul încheierii contractului în spațiul comercial sau telefonic. Astfel, dacă ceri informaţii punctuale despre oferta comercială a furnizorului, trebuie să le primești verbal sau, dacă dorești, în formă tipărită ori în formă electronică.

Nu trebuie să semnezi contractul pe loc. Poți solicita un exemplar al contractului-cadru pe care îl poți lua acasă pentru a-l studia cu atenție. Dacă vrei, poți cere să primești contractul/condițiile de utilizare a serviciilor prin e-mail.

Satisfacția ta față de serviciul de telefonie utilizat va fi direct legată de cât de informată a fost alegerea furnizorului și a ofertei. Te sfătuim să ceri furnizorilor toate informațiile de care ai nevoie și să ai un rol activ în procesul de informare.

Sursa: ANCOM

Citește și:

Ce trebuie să știți înainte de a cumpăra

Escrocherii prin loterii, pronosport şi concursuri

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal