(informații bazate pe studiul realizat de InfoCons pe produse BIO)
Am analizat 21 de produse BIO, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 5 producători / furnizori / distribuitori: Delaco Distribution SA, Econatura Life Concept SRL, De Silva Exclusiv SRL, Carrefour Romania SA, Bio Mania SRL.
În cadrul studiului au fost identificate 7 categorii de produse, și anume: băutură vegetală (din orez, migdale sau soia), ciocolată, iaurt cu fructe, napolitane, Ketchup, maioneză și chiar supă instant.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 21 de tipuri de produse studiate, doar 4 produse nu au în conținut E-uri.
- 19% din produsele analizate nu conține E-uri
- 48% din produsele analizate au in continut 1 E;
- 24% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
- 9% din produsele analizate au in continut 3 E-uri.
Doar 47.61% din produsele ce fac prezentul studiu au specificat conținutul de alergeni pe etichetă.
Toate produsele studiate au trecute informatiile nutritionale pe eticheta produselor, valoarea energetică prezentând o variație de la 0.1 kcal/100 grame pana la 672 kcal/100 grame.
Conținutul de zaharuri este menționat pe etichetă în cazul a 95.23% din produse, iar acesta variază de la 0.1 g/100g de produs pana la 49 g/100g de produs și 90.47% din produse au menționat pe eticheta conținutul de sare cu valori de la 0.05g/100g pana la 14g/100g.
Dacă în cazul produselor BIO de tip ciocolată a fost identificat un număr maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, în cadrul produselor obișnuite analizate în studiile anterioare putem observa un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri / produs în cazul ciocolatei cu lapte și un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri / produs în cazul pralinelor de ciocolată.
În ceea ce privește Iaurtul cu fructe, în cazul produselor BIO constatăm un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind și media per produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri întâlnit în cazul produselor obișnuite cuprinse în studiul anterior pe produse tip iaurt cu fructe. Diferența este sesizată și în cazul conținutului de fruct, dacă în cazul produselor BIO acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, în cazul produselor obisnuite fructul poate fi înlocuit sau suplimentat de aromele sintetice.
Maioneza BIO cuprinsă în acest studiu prezintă un adaos de 2 aditivi alimentari, față de un maxim de 7 E-uri regăsite în studiul anterior pe produse tip maioneza, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.
Produsul BIO tip ketchup cuprins în studiul actual nu contine aditivi alimentari, față de produsele cuprinse în studiul anterior pe produse tip ketchup, în care s-a regăsit un maxim de 9 E-uri, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.
Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.
Sorin Mierlea, președinte InfoCons
`Vrem să cumpărăm un produs alimentar ecologic, BIO, natural, tradițional, mai sănătos? Este o mare confuzie, fiindcă un produs BIO/ecologic este cu totul diferit de celelalte terminologii: natural, tradițional, sănătos. Așadar, dacă ne dorim cu adevărat un produs ecologic/BIO, să fim atenți ca produsul să aibă pe ambalajul său însemnul organismului de certificare iar acest însemn pentru produsele din România este AE, iar pentru produsele certificate la nivelul UE o frunză. Totuși, sunt foarte mult alte însemne ale diferitor unități care certifică produsele ecologice/BIO. Dintr-un târg de produse tradiționale, nu vom cumpăra produse ecologice sau BIO decât într-o foarte mică măsură. În conformitate cu legislația națională/europeană, chiar și produsele ecologice/BIO pot conține aditivi tip E-uri, zahăr și sare, cu mențiunea că zahărul provine dintr-o agricultură bio, iar sarea este fără iod. Cumpărați în cunoștință de cauză, citiți eticheta și, nu în ultimul rând, descărcați gratuit aplicația InfoCons.`
– Sfaturi pentru a scădea consumul de energie din baia dumneavoastră
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!