Normele UE privind pasagerii din transportul feroviar se aplică în cazul călătoriilor cu trenul pe teritoriul UE – în general, pentru toate călătoriile și serviciile feroviare de pe teritoriul Uniunii.

Țările din UE pot decide ca aceste prevederi să nu se aplice anumitor servicii feroviare. Excepțiile pot viza transportul intern de călători (urban, suburban, regional, pe distanță mare), precum și cursele internaționale pentru care punctul de plecare sau de sosire se află în afara UE. Verificați înainte de a rezerva călătoria cu trenul.

Citește și:

Autoritatea părintească

Când cumpărați biletul, compania feroviară sau vânzătorul de bilete trebuie să vă ofere informații clare cu privire la:

  • condițiile generale aplicabile călătoriei
  • orarele și condițiile pentru tarifele cele mai mici și pentru cea mai rapidă călătorie
  • accesibilitate, condițiile de acces și facilitățile speciale pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă
  • serviciile disponibile la bord
  • procedurile pentru recuperarea bagajelor pierdute
  • procedurile pentru înaintarea unei reclamații.

Pe durata călătoriei, operatorul de transport feroviar trebuie să furnizeze informații cu privire la serviciile la bord, întârzieri, probleme de securitate și siguranță și serviciile de legătură. Dacă trenul întârzie sau a fost anulat, operatorul trebuie să vă ofere informații cu privire la situație în timp real și la drepturile și obligațiile pe care le aveți.

Citește și:

Ştiaţi că… Ciocolata şi produsele din cacao

Trenul a fost anulat

Dacă anularea trenului are drept efect o întârziere la destinația finală cu mai mult de 60 de minute, aveți dreptul:

  • să vă anulați planurile de călătorie și să solicitați rambursarea biletului, integral sau parțial (doar pentru segmentul de călătorie care nu a fost efectuat)
  • să beneficiați de transport gratuit către punctul inițial de plecare, dacă întârzierea cauzată de anularea trenului vă împiedică să vă îndepliniți scopul călătoriei sau
  • să beneficiați de transport către destinația finală cu prima ocazie (ori la o dată ulterioară aleasă de dumneavoastră), în condiții comparabile de transport – această soluție poate presupune și alte mijloace de transport, dacă trenul este blocat, iar serviciile respective au fost suspendate
  • să primiți asistență sub formă de mese și băuturi răcoritoare (în funcție de timpul de așteptare), dacă întârzierea depășește 1 oră
  • să primiți cazare, dacă trebuie să așteptați peste noapte.

Trenul are întârziere

Dacă sunteți informat că veți ajunge la destinația finală cu o întârziere de cel puțin o oră, aveți dreptul:

  • să vă anulați planurile de călătorie și să solicitați rambursarea biletului, integral sau parțial (doar pentru segmentul de călătorie care nu a fost efectuat)
  • să beneficiați de transport gratuit înapoi la punctul de plecare, dacă întârzierea vă împiedică să vă îndepliniți scopul călătoriei sau
  • să beneficiați de transport către destinația finală cu prima ocazie (ori la o dată ulterioară aleasă de dumneavoastră), în condiții comparabile de transport – această soluție poate presupune și alte mijloace de transport, dacă trenul este blocat, iar serviciile respective au fost suspendate
  • să primiți asistență sub formă de mese și băuturi răcoritoare (în funcție de timpul de așteptare), dacă întârzierea depășește 1 oră
  • să primiți cazare, dacă trebuie să așteptați peste noapte.

Citește și:

Gândiți-vă la `ingrediente`, nu la `resturi alimentare` !!!

Dacă alegeți să vă continuați călătoria în condițiile date sau acceptați propunerea de a folosi un alt mijloc de transport pentru a ajunge la destinație, ați putea avea dreptul la despăgubiri.

Despăgubiri – anulare

  • 25 % din prețul biletului, pentru întârzieri între 1 oră și 2 ore
  • 50 % din prețul biletului, pentru întârzieri de peste 2 ore

Nu aveți dreptul la despăgubiri dacă:

  • ați fost informat în legătură cu întârzierea/anularea unui tren înainte de a cumpăra biletul
  • ați optat pentru rambursarea biletului

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal