COVID-19: Comisarul Reynders își repetă apelul pentru respectarea protecției consumatorilor și sprijinirea întreprinderilor din turism și turism pentru vacanțele de călătorie

Comisarul Didier Reynders repetă apelul său către statele membre, organizatorii de călătorii și toți actorii implicați să găsească soluții pragmatice și flexibile care respectă drepturile călătorilor pentru vacanțele de călătorie anulate în situația actuală a focarului COVID-19. În ceea ce privește concediile anulate, dreptul călătorului de a fi rambursat în conformitate cu Directiva UE privind pachetele de călătorie se aplică și în caz de circumstanțe `inevitabile și extraordinare`, cum ar fi cele provocate de focarul COVID-19. Cu toate acestea, având în vedere situația fără precedent, Didier Reynders, comisar pentru justiție și consumatori, solicită soluții pragmatice:

`Călătorii au dreptul să obțină o rambursare completă dacă călătoria lor este anulată. Cu toate acestea, atunci când este posibil, consumatorii ar trebui să ia în considerare acceptarea unui voucher care să le permită să-și amâne vacanțele la un moment ulterior, în anumite condiții. Un astfel de voucher trebuie să fie rambursabil dacă nu este utilizat și asigurat împotriva unei eventuale insolvențe a operatorului. În același timp, statele membre ar trebui să ia în considerare și acordarea de sprijin de lichiditate afacerilor de călătorie care să le permită să soluționeze cererile de rambursare a călătorilor, în conformitate cu normele privind ajutorul de stat. ‘

Comisarul Reynders , în numele Comisiei Europene, a scris o scrisoare către toate statele membre și face legătura cu asociațiile de afaceri și consumatori pentru a se asigura că sunt luate acțiuni adecvate la nivel național care să atingă echilibrul corect între protecția consumatorilor și sprijinul pentru întreprinderile de turism și turism. . În acest context, facilitatea de împrumut a statului danez în sprijinul Fondului de garantare a călătoriilor pe care Comisia Europeană l-a aprobat la 3 aprilie 2020 în conformitate cu normele privind ajutoarele de stat asigură că lichiditatea rămâne disponibilă organizatorilor de turism, permițându-le în același timp să plătească rapid și eficient cererile de rambursare a călătorilor . Luna trecută, Comisia Europeană a publicat o orientare consultativă privind normele UE de călătorie a pachetelor în contextul COVID-19.

Sursa europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal