InfoCons te informează : Supraveghere constantă a pieței de către ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) : rezultatele activității săptămânale

InfoCons te informează : Supraveghere constantă a pieței de către ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) : rezultatele activității săptămânale

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurări te asigură – Ce tipuri de asigurări există și cum te pot proteja ?

În perioada 20.10.2025 –24.10.2025, AutoritateaNațională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)  a monitorizat  respectarea drepturilor și intereselor consumatorilor, verificând peste 1.900 de operatori economici, din întreaga țară.

Ca urmare a neconformităților constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 1.354 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 6,83 milioane lei
  • 849 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 220.000 lei
  • oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 680.000 lei
  • oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 34 de operatori economici.

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : Știi ce informații trebuie să publice comercianții pe website-ul lor ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cu 11 zile înainte de Black Friday

Principalele neconformități constatate au fost:

  • prestarea serviciilor alimentare și nealimentare în spațiineautorizate;
  • lipsa verificărilor periodice de mentenanță pentruelevatoarele aflate în exploatare;
  • nerealizarea documentației tehnice aferente activităților de service, respectiv fișe și devize de reparații;
  • utilizarea agregatelor frigorifice cu elemente de etanșare a părților mobile depreciate;
  • utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură, cu depuneri grosiere de impurități, rugină și resturialimentare;
  • produse alimentare cu data limită de consum depășită;
  • lipsa informării corecte, complete și precise în ceea ceprivește substanțele cu potențial alergen;
  • lipsa afișării prețurilor și a altor informații necesare pentruconsumatori;
  • nerespectarea temperaturilor de păstrare, prevăzute de legislația în vigoare, pentru preparate calde/reci;
  • lipsa informării corecte, complete și precise înconformitate cu prevederile Ordinului 201/2022.

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează : Cum va puteti securiza si recupera contul de Signal – InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity

 

Sursa : Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Comunicare

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și