Dacă vă pierdeți locul de muncă pe care îl aveți în altă țară din UE, stabilirea țării care vă va plăti indemnizația de șomaj depinde de situația dumneavoastră profesională și de locul de reședință, nu de cetățenie.
Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase
Dacă v-ați pierdut locul de muncă și alegeți să rămâneți în țara UE în care ați fost angajat, ar trebui să solicitați prestațiile de șomaj acolo.
Înregistrați-vă ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă pe lângă serviciile de ocupare a forței de muncă. Veţi beneficia de acelaşi tratament ca şi cetăţenii ţării respective.
Acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:
Contractele și consumul de energie
Dacă vi se cere să dovediţi că aţi lucrat şi v-aţi plătit contribuţiile sociale în străinătate și înainte de a obține ultimul loc de muncă, probabil va trebui să solicitaţi formularul U1 (fostul formular E 301) de la autorităţile din ţara în care aţi lucrat anterior.
Dacă nu transmiteți formularul U1, autoritățile care vă analizează dosarul pot obține informațiile de care au nevoie direct de la omologii din cealaltă țară implicată. Cu toate acestea, formularul poate accelera prelucrarea dosarului.
Dacă, după ce v-aţi pierdut locul de muncă din altă ţară, aţi decis să reveniţi în ţara de origine, contactaţi oficiul naţional de ocupare a forţei de muncă pentru a afla dacă aveţi dreptul la indemnizaţia de şomaj, după perioada de timp petrecută în străinătate.
Dacă aveţi acest drept, va trebui:
Dacă nu transmiteți formularul U1, autoritățile care vă analizează dosarul pot obține informațiile de care au nevoie direct de la omologii din cealaltă țară implicată. Cu toate acestea, formularul poate accelera prelucrarea dosarului.
Campania Națională “ Adevărul Despre Produse ‘’ - Ziua Internațională a Siguranței Alimentare
Dacă nu aveţi acest drept în țara de origine, puteţi solicita o autorizație de transfer al indemnizației de șomaj din ţara în care aţi rămas şomer către:
În general, puteţi transfera prestaţiile pe o perioadă de 3 luni, care poate fi extinsă până la maxim 6 luni.
Sursa: Euopa.eu
- Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal