Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Protecția datelor personale și a vieții private

  • Pensii Private InfoCons
  • Abonare la newsletter
  • Superconsumatorul
  • Romania 1918 - 2018
  • Marca Încrederii
  • Află cât costă produsele de bază în orașul tău!
  • Telefonul Consumatorilor
  • Publicația InfoCons

Dreptul de a fi uitat

În anumite cazuri, aveți dreptul de a-i cere operatorului de date să corecteze, să șteargă sau să blocheze datele incorecte referitoare la dumneavoastră. Este vorba despre așa-numitul „drept de a fi uitat". Aceste norme se aplică și în cazul motoarelor de căutare, cum ar fi Google, pentru că și acestea sunt considerate operatori de date.

Puteți cere ca linkurile către informații personale despre dumneavoastră să fie șterse din motoarele de căutare, dacă informațiile respective sunt incorecte, neadecvate, nerelevante sau excesive în contextul prelucrării datelor.

Pentru mai multe informații, a se vedea: Fișă informativă referitoare la hotărârea CEJ privind „dreptul de a fi uitat" în relație cu motoarele de căutare on-line

Ce se întâmplă dacă datele sunt colectate ilegal sau utilizate neadecvat?

Dacă sunteți de părere că datele dumneavoastră nu sunt prelucrate în conformitate cu normele sau au fost prelucrate ilegal, trimiteți o plângere către operatorul de date (persoana sau organismul care se ocupă de prelucrarea datelor dumneavoastră).

Aveți dreptul:

  • să cereți corectarea, ștergerea sau blocarea datelor
  • să îi cereți operatorului de date să îi notifice pe cei care au văzut deja datele incorecte, atâta timp cât acest lucru nu necesită un efort disproporționat.

Puteți să înaintați o plângere autorității naționale pentru protecția datelor, dacă nu obțineți un răspuns rezonabil din partea operatorului de date. 

Autoritățile naționale pentru protecția datelor

În fiecare țară din UE există cel puțin o autoritate de supraveghere în materie de protecție a datelor. Aceasta se asigură că legislația în domeniu este aplicată corect și gestionează plângerile privind eventualele încălcări ale normelor.

Ar trebui să trimiteți cererea în scris către autoritatea națională pentru protecția datelor. În unele țări există un formular standard, iar în altele puteți trimite plângerile prin e-mail.

Dacă autoritatea de supraveghere consideră că nu s-a respectat legislația privind protecția datelor, aceasta poate cere ca datele să fie șterse sau distruse și, în plus, îi poate interzice operatorului responsabil să mai prelucreze date.

Consultați lista autorităților naționale responsabile cu protecția datelor.

Cazurile de încălcare a Directivei UE privind confidențialitatea comunicațiilor electronice sunt uneori investigate de autorități naționale diferite de cele responsabile cu protecția datelor. Consultați lista autorităților competente în materie de protecție a confidențialității comunicațiilor electronice.

De asemenea, puteți iniția o acțiune în fața instanței naționale competente.

Sursa: Europa.eu

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram