Pachetul turistic este o combinație de servicii pentru o vacanță sau o călătorie care
Drepturile pasagerilor transportului naval
În cazul în care este prestabilit, pachetul trebuie să includă cel puțin 2 dintre următoarele servicii:
și să fie vândut la un preț forfetar, ceea ce înseamnă că prețul trebuie să acopere toate serviciile.
Normele privind pachetele turistice se aplică și în cazurile în care componentele pachetului sunt facturate separat.
Întrebați operatorul sau agentul de turism dacă există norme naționale referitoare la călătorii care durează mai puțin de 24 de ore sau nu includ o noapte de cazare.
În baza normelor UE beneficiați de anumite drepturi atât în momentul în care faceți rezervarea, cât și pe durata călătoriei. Aceste norme prevăd, printre altele, că:
Telefonul consumatorului Turism - 0800 868 282
Aceste norme NU sunt aplicabile în cazul în care vă planificați singuri vacanța, cumpărând diverse componente de la comercianți cu amănuntul sau de pe site-uri care nu sunt conectate în niciun fel.
Dacă lucrurile nu se desfășoară conform așteptărilor, din motive care nu vi se pot reproșa dumneavoastră (de exemplu, dacă un circuit este anulat sau hotelul nu corespunde descrierii din broșură), contactați, în cel mai scurt timp posibil:
Lista Agentiilor de Turism Licentiate
Aceștia ar trebui să ia imediat măsuri pentru a remedia situația.
Dacă problema persistă, colectați cât mai multe dovezi (de exemplu, fotografii) și depuneți o plângere când ajungeți acasă.
În funcție de țara din care proveniți, agenția de voiaj de la care ați cumpărat pachetul de servicii turistice ar putea fi și primul punct de contact. În unele țări trebuie să respectați anumite termene-limită dacă doriți să depuneți o plângere.
În cazul în care nu obțineți niciun rezultat pe această cale, cereți sprijinul Centrului european pentru consumatori (ECC-Net ). Acesta vă poate ajuta mai ales atunci când organizatorul vacanței este stabilit într-o altă țară din UE.
Sursa: Europa.eu
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal