Chiar daca trecem printr-o perioada difica nefiind permis sa organizam petreceri, suntem nevoiti sa ne adaptam si sa organizam petreceri online sau in familie.
Pentru organizarea petrecerilor cu siguranta vom achizitona produse specifice acestei sarbatori, insa trebuie sa fim atenti ce, cum si de unde cumparam.
Sfaturi la achizitionarea articolelor de imbracaminte destinate celor mici :
1. Hainele pentru copii de până la 7 ani (înălţime 1.34 m), nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi în zona gâtului.
2. Hainele pentru 7-14 ani nu ar trebui să aibă în zona capului sau a gâtului cordon, şnur mai lat de 75 mm (7,5 cm) cu capetele libere.
Hainele pentru copii nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi cu capetele libere mai lungi de 140 mm (14 cm), în zona taliei.
3. Hainele pentru copii nu ar trebui sa aibă, ca şi sistem de prindere în jurul gâtului, şnur, cordon.
4. Hainele pentru copii care sunt croite să se lege în partea din faţă, nu ar trebui să aibă partea de şnur care se leagă mai lungă de 360mm (36 cm).
5. Şiretul de la pantofi, după ce a fost legat trebuie sa fie în totalitate în interiorul pantalonului. Cordonul de la haina copilului, după ce a fost legat nu trebuie să atârne.
6. Dacă aveţi deja cumpărate articole de îmbrăcăminte pentru copii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus puteţi să le faceţi dumneavoastră sigure prin eliminarea cordonului sau a şnurului sau prin scurtarea acestora, după caz.
7. Dacă aţi cumpărat o haină care nu respectă aceste reguli de bază, aveţi posibilitatea să sesizaţi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
8. Articolele de îmbrăcăminte confecţionate acasă, de asemenea, trebui să îndeplinească cerinţele de mai sus.
Daca va mascati utilizand produse cosmetice, trebuie sa aveti grija la urmatoarele detalii:
La achizitia online a produselor necesare organizarii petrecerii de Hallowen aveti urmatoarele drepturi si obligatii :
În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:
Menționăm că această listă nu este exhaustivă.
Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.
Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și, mai ales, trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comerciantilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri.
InfoCons este alături de consumatori prin alegerea produselor și serviciillor în cunoștință de cauză, accesând aplicația InfoCons Scanează Codul de Bare pentru telefoanele cu Android, cât și pentru cele cu iOS.
“Chiar daca trecem printr-o perioada dificila nu inseamna ca nu trebuie sa fim atenti la ce anume cumparam, sa citim informatiile etichetei si sa stim ca ingredientele sunt afisate in ordine descrescatoare, primul fiind in cantitatea cea mai mare, sa fim atenti la articolele de imbracaminte destinate copiilor pentru a nu le pune in pericol sanatatea si nu in ultimul rand sa luam atitudine atunci cand drepturile ne sunt incalcate! Fii un consumator activ si adopta o9atitudine! Puteti descarca aplicatia gratuita InfoCons pentru scanarea codurilor de bare ale produselor! Si nu uitati 0219615 pentru consiliere si consultanta in domeniul protectiei consumatorilor!”
Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal