Ştiaţi că beneficiaţi de anumite drepturi când călătoriţi cu vaporul în UE?
În primul rând, nu trebuie să plătiţi un preţ mai mare pentru că aveţi o anumită naţionalitate sau pentru că achiziţionaţi biletul dintr-un anumit loc.
În al doilea rând, aveţi anumite drepturi dacă lucrurile nu merg cum trebuie (de exemplu, în caz de anulare sau întârziere).
Aceste drepturi se aplică dacă:
Reglementările nu se aplică:
Impactul risipei alimentare asupra schimbarilor climatice!
Anulări sau întârzieri
În caz de anulare sau întârziere, aveţi întotdeauna dreptul la informaţii adecvate şi prompte cu privire la ceea ce se întâmplă pe durata aşteptării.
Dacă plecarea este anulată sau întârzie cu peste 90 de minute, aveţi de ales între două posibilităţi:
Dacă plecarea se face cu o întârziere de peste 90 de minute, în cele mai multe cazuri aveţi dreptul la:
Dacă ajungeţi la destinaţie cu o întârziere de peste 1 oră, aveţi dreptul la despăgubiri. Acestea pot reprezenta între 25% şi 50% din preţul biletului, în funcţie de durata întârzierii.
Nu veţi primi nicio despăgubire dacă întârzierea este cauzată de condiţii meteorologice extreme sau de dezastre naturale.
Plângeri
În cazul în care consideraţi că nu v-au fost respectate drepturile, puteţi adresa o plângere transportatoruluiîn termen de 2 luni de la data la care a avut loc evenimentul. Acesta are la dispoziţie o lună pentru a confirma primirea plângerii şi 2 luni pentru a vă da un răspuns definitiv.
Dacă răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent.
Ce tip de tocător este recomandat să folosești?
Accidente pe mare
Dacă sunteţi rănit în timpul unui accident pe mare, aveţi dreptul la despăgubiri din partea transportatorului sau a asiguratorului acestuia. În caz de deces, despăgubirea poate fi solicitată de către urmaşi.
De asemenea, aveţi dreptul la despăgubiri din partea transportatorului dacă bagajele, vehiculele sau alte bunuri vă sunt pierdute sau deteriorate în timpul unui accident pe mare.
În cazul persoanelor cu mobilitate redusă, despăgubirile pentru pierderea sau deteriorarea scaunelor cu rotile sau a altor echipamente vor acoperi costul total al înlocuirii sau reparării echipamentelor în cauză.
Aveţi dreptul la o sumă în avans din partea transportatorului pentru a acoperi costurile imediate în caz derănire sau deces ca urmare a unuia dintre evenimentele următoare:
Plângeri
Dacă doriţi să solicitaţi despăgubiri pentru daunele suferite ca urmare a producerii unui accident în timpul călătoriei cu vaporul, trebuie să înaintaţi cererea pe lângă un tribunal din ţara:
Reguli de prevenire a incendiilor - Coșurile de fum
În cazul în care bagajele vă sunt pierdute sau deteriorate, trebuie să informaţi transportatorul în scris. Vă recomandăm să faceţi acest lucru înainte de a părăsi vaporul sau la primirea bagajelor. Aveţi la dispoziţie o perioadă maximă de 15 zile de la debarcare sau de la primirea bagajelor pentru a informa transportatorul. Dacă depăşiţi acest termen-limită vă veţi pierde dreptul la despăgubiri.
În general, trebuie să intentaţi acţiunea pentru daune în termen de 2 ani de la data incidentului – deşi momentul exact în care începe această perioadă poate fi diferit în funcţie de natura pierderii/deteriorării.
Sursa: Europa.eu
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal