Este recomandat ca utilizatorii care doresc să trimită bunuri de valoare în țară (telefoane, aparate foto etc.) să opteze pentru un serviciu de trimitere cu valoare declarată, chiar dacă acesta presupune costuri mai mari de expediere.
Declararea valorii coletelor este singura modalitate prin care utilizatorii pot fi despagubiți corespunzator, în raport cu suma declarată, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală/partială ori deteriorare a coletului pe parcursul livrării acestuia către destinatar.
Serviciul de trimitere cu valoare declarată este taxat suplimentar față de alte tipuri de servicii poștale, cu sume care reprezintă, adesea, un procent din valoarea declarată a bunului expediat. În schimb, el funcționează ca o asigurare a întregii valori declarate a coletului în caz de pierdere, furt, distrugere ori deteriorare, spre deosebire de alte tipuri de servicii poștale interne, care nu includ o astfel de facilitate și pentru care furnizorii sunt obligați prin lege să acorde o despăgubire ce reprezintă de 10 ori tariful serviciului.
Atenție! Dacă utilizatorul declară o valoare a coletului mai mică decât cea reală, despăgubirea va fi calculată în raport cu nivelul valorii declarate.
Bine de știut
Ce, cum și unde reclami
În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parțială) sau deteriorare a bunului expediat, trebuie să te adresezi mai întai furnizorului, care are obligația să îți soluționeze reclamația conform contractului încheiat cu tine sau Conditților sale generale privind furnizarea serviciilor poștale, cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2013.
Daca dorești intermedirea obținerii unei soluții amiabile, te poți adresa Asociațiilor de Consumatori. InfoCons vine în sprijinul tău și îți pune la dispoziție serviciul de consultanță și sesizări. Completează formularul online, trimite sesizarea ta pe e-mail la adresa reclamatii@infocons.ro sau contactează-ne la numărul de telefon 021 9615*.
Dacă reclamația nu a fost soluționată amiabil sau nu ai primit un răspuns în maxim 3 luni, te poți adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând pașii descriși aici. ANCOM nu poate însă stabili cuantumul despăgubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecată.
sursa: ANCOM
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal