Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cum poţi face o plângere eficientă

  • Pensii Private InfoCons
  • Abonare la newsletter
  • Superconsumatorul
  • Romania 1918 - 2018
  • Marca Încrederii
  • Află cât costă produsele de bază în orașul tău!
  • Telefonul Consumatorilor
  • Publicația InfoCons

Pasul 1

Află care sunt drepturile tale în situația menționată. Dacă nu reușești să găsești informațiile care-ți sunt necesare, cere sprijinul unei asociații de consumatori.

Dacă problema este mai complexă, încearcă pui totul pe hârtie, cât mai scurt posibil – când s-a întâmplat, ce. Este bine ca totul să fie clar, structurat și să nu te pierzi în detalii inutile.

 

Citește și:

Arcul de Triumf, ieri și azi - o9atitudine pentru cultură

Pasul 2

Fă o reclamație în scris către departamentul de relații cu clienții al comerciantului. Acesta nu are un termen limită pentru a răspunde cererii tale, așa că este bine să incluzi în solicitarea ta un termen maxim de răspuns între 15 și 30 de zile.

Așa cum s-a menționat la punctul 1, încercă să faci totul clar, structurat, fără să te pierzi în detalii inutile.

Scrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despăgubiri, repararea, înlocuirea produsului, restituirea contravalorii etc.

La cerere atașează copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri și chitanțe fiscale, factura, certificat de garanție, contract, comenzi, instrucțiuni de folosire, reclame, corespondență purtată, dovezi de trimitere a corespondenței. Nu trimite niciodată originalele.

Citește și:

Rezultatele controalelor ANSVSA dinainte de Crăciun

Prezintă-te de fiecare dată: numele, adresa, numarul de telefon şi adresa de e-mail, alături de numărul de dosar la compania respectivă, daca este cazul.

Pasul 3

În cazul în care nu primești un răspuns sau răspunsul primit nu te mulțumește adresează-te unei asociații pentru protecția consumatorilor pentru a afla ce trebui să faci în continuare sau autorităților cu atribuții în domeniu.

 

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram