Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cum a apărut nevoia de asigurare?

  • Pensii Private InfoCons
  • Abonare la newsletter
  • Superconsumatorul
  • Romania 1918 - 2018
  • Marca Încrederii
  • Află cât costă produsele de bază în orașul tău!
  • Telefonul Consumatorilor
  • Publicația InfoCons

Asigurarea a apărut odată cu apariția societății umane. Apariţia asigurărilor este legată de necesitatea oamenilor de a se ajuta reciproc în cazul producerii unor daune. Necesitatea apariţiei activităţii de asigurare este legată de existenţa unor evenimente ce s-ar putea produce, acestea reprezentând un pericol pentru integritatea bunurilor materiale sau pentru viaţa oamenilor: cutremure, alunecări de teren, inundații, incendii, accidente etc. Nevoia oamenilor de a se proteja în faţa acestor pericole a condus la formarea unui sistem de protecție în fața efectelor evenimentelor (riscurile din asigurări).

 

Citește și:

Joc on-line interactiv – hai să salvăm cât mai multe fructe, legume și alte alimente!

 

În scopul protejării față de daunele ce s-ar putea produce ca urmare a apariției unor evenimente, de-a lungul timpului au fost identificate două tipuri de măsuri:
  • Creearea unui fond din contribuțiile aduse de populația unei comunități, fond ce poate fi accesat în momentul apariției unor daune, persoanele prejudiciate fiind sprijinite astfel pentru a-și putea acoperi pagubele din acest fond;
  • Asigurarea, ca și instrument de protecție, a apărut având la bază tot o formă de contribuție, dar care în acest caz presupune implicarea mult mai multor persoane și nu doar a unei simple comunități.

În oricare din cele două variante, oamenii au conștientizat posibilitatea producerii unor evenimente, precum și necesitatea de a face față consecințelor acestora.

 

Citește și:

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram