Cel puțin 7 zile pentru a evalua ofertele sau pentru a vă retrage dintr-un contract de creditare
În baza normelor UE, creditorul sau intermediarul de credit trebuie să vă acorde cel puțin 7 zile pentru a analiza oferta; în unele țări din UE, legislația națională vă poate oferi chiar mai mult timp.
În funcție de țara în care solicitați împrumutul, ar putea fi vorba despre:
o perioadă de reflecție în care analizați ofertele pentru a decide care vi se potrivește cel mai bine
o perioadă în care aveți dreptul de a vă retrage dintr-un contract pe care l-ați semnat deja
o combinație a celor două.
Plata anticipată a creditului ipotecar
În mod normal, puteți rambursa anticipat întregul credit sau o parte din el. Acest lucru vă permite să nu mai plătiți dobândă la datoria restantă sau să treceți la o ofertă de credit ipotecar mai favorabilă, inclusiv de la un alt creditor.
În baza legislației naționale se stabilește dacă instituția de credit vă poate cere să plătiți o despăgubire, în cazul în care rambursați împrumutul mai devreme.
Dacă este prevăzută o astfel de despăgubire, ea nu ar trebui să depășească pierderea financiară suferită de creditor.
Asigurarea creditului ipotecar intervine în cazul în care vă confruntați cu circumstanțe care vă împiedică să vă rambursați datoria (pierderea locului de muncă, boală, deces).
Creditorii vă pot cere să încheiați o poliță de asigurare a creditului.
Uneori vă pot propune o poliță, la pachet cu creditul ipotecar, dar acest lucru nu poate fi o condiție pentru obținerea împrumutului.
Aveți întotdeauna libertatea de a căuta condiții mai bune la alți asiguratori, atâta timp cât nivelul de garanție oferit de diversele polițe este echivalent cu cel solicitat de creditor.
Totuși, ați putea fi obligat să deschideți un cont curent sau de economii la instituția care vă oferă creditul, pentru a plăti rata din contul respectiv.
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal
InfoCons este singura voce la nivel naţional pentru consumatori, membru cu drepturi depline a Organizaţiei Mondiale Consumers International. Asociaţia de consumatori este necesară acum, mai mult ca niciodată. Protectia consumatorului este misiunea pe care ne-am asumat-o. Viziunea noastră este o lume unde să avem cu toţii acces la siguranţă, bunuri şi servicii durabile. Puterea noastră colectivă este suportul pentru consumatorii din întreaga ţară.
InfoCons este operator de date cu caracter personal inregistrat cu nr. 12617/05.10.2009
* număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, din toate rețelele