Există două modalități de a acoperi costurile tratamentului planificat în altă țară din UE:
Dacă sunteți tratat într-o țară în care pacienții plătesc pentru serviciile medicale primite și beneficiază apoi de rambursare din partea asiguratorului, va trebui probabil să achitați unele costuri imediat. Ulterior, puteți să înaintați o cerere de rambursare pe lângă autoritățile din țara în care beneficiați de tratament. Acestea vă vor rambursa direct costurile suportate, la rata aplicabilă persoanelor asigurate în țara respectivă.
O altă posibilitate ar fi să-i solicitați asiguratorului dumneavoastră să vă ramburseze costurile la întoarcerea acasă. Dacă procentul de rambursare este mai mare în țara în care sunteți asigurat decât în țara în care ați primit tratamentul, aveți dreptul să solicitați o rambursare suplimentară din partea casei dumneavoastră de asigurări de sănătate.
Totuși, s-ar putea să fiți obligat să solicitați autorizare prealabilă pentru tratament spitalicesc sau pentru tratament foarte specializat și scump. Întrebați punctul național de contact.
Rambursarea fără autorizare prealabilă nu se aplică în Elveția.
Indiferent de varianta pentru care optați, casa de asigurări de sănătate nu vă poate refuza cererea de autorizare prealabilă, dacă:
Pentru informații suplimentare despre costuri și rambursări, contactați direct furnizorul de asistență medicală sau punctul național de contact din țara UE în care doriți să urmați tratamentul.
Sursa: Europa.eu
- Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal