Operatorii mobili pot să ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) fără acces la servicii în roaming, destinate celor care nu doresc să utilizeze serviciile de telefonie sau date mobile și atunci când călătoresc în afara României, preferând să beneficieze de mai multe resurse naționale la prețuri avantajoase.
Dacă doresc să călătorească în afara țării, înainte de a alege o ofertă, fie că este vorba de o opțiune sau de un nou abonament, utilizatorii trebuie să verifice dacă aceasta include serviciul de roaming.
Escrocherii prin telefonul mobil
Schimbarea planului tarifar
Utilizatorii de cartele preplătite care beneficiază de o opțiune fără acces la roaming și care doresc acces la acest serviciu pot să își schimbe opțiunea (să achiziționeze un plan tarifar cu acces la roaming) sau pot să dezactiveze opțiunea națională și, dacă au activ serviciul de roaming, să utilizeze creditul disponibil în cont, la tarife standard (în Spațiul Economic European, tarifele naționale). În aceste cazuri, beneficiile neutilizate din oferta națională se pierd. Unii operatori pun la dispoziția utilizatorilor și oferte cu roaming care pot fi activate simultan cu cea națională existentă în cont, în acest caz fiind disponibile în roaming beneficiile cumulate din cele două opțiuni.
Condițiile de activare și reactivare a opțiunilor sunt stabilite de fiecare furnizor, nefiind supuse reglementărilor europene referitoare la furnizarea serviciilor de roaming.
Ce trebuie sa stii atunci cand faci cumparaturi pe internet - InfoCons
În cazul abonamentelor fără acces la serviciul de roaming, utilizatorii pot solicita furnizorului renegocierea contractului și modificarea planului tarifar. O altă variantă la care pot apela utilizatorii în cazul în care nu doresc modificarea planului tarifar fără roaming constă în achiziționarea unei cartele preplătite care să includă serviciul de roaming.
Bine de știut
Cum funcționează roamingul în UE?
Ce, cum şi unde reclami
Dacă operatorul tău nu îți respectă drepturile legate de utilizarea serviciului de roaming, poți face o sesizare către ANCOM.
Mai multe informații despre serviciul de roaming și mecanismul „roam like at home” sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM.
Sursa: ANCOM
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
Citește și:
Citește și:
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal