Infocons a realizat un studiu comparativ cu privire la cheltuielile Primăriilor din cadrul reședințelor de județ din România pentru evenimentele organizate în perioada sărbătorilor de iarnă 2017-2018. Datele relevate sunt următoarele:
-Studiul comparativ pentru deszăpezirile din România din ultimii 5 ani
Alocația bugetară pentru evenimente
- 9.000.000 de lei a fost suma cea mai mare pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă (2017-2018), achitată de Primăria Municipiului București;
- 27.136 de lei a fost suma cea mai mică pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă, achitată de Primăria Municipiului Giurgiu.
744.764,15 lei au cheltuit în medie Primăriile din țară pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă 2017-2018.
Puteți vedea tabelul integral aici.
Modalitatea de contractare a agenților economici
Cele 42 de contracte au fost atribuite astfel:
-Mai multe date despre instituțiile publice
Evenimentele organizate
11 evenimente a organizat Primăria Municipiului Giurgiu în iarna 2017-2018, cele mai multe dintre toate Primăriile reședințelor de județ din România.
La polul opus, 11 primării au organizat un singur eveniment cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2017-2018.
9.000.000 de leiau fost cheltuiți de Primăria Municipiului București pentru organizarea unui singur eveniment, Târgul de Crăciun din Piața Constituției.
Puteți consulta tabelul integral al evenimentelor organizate aici.
"Cu ocazia sărbătorilor, ne bucurăm de participarea la diferite evenimente sociale sau culturale, organizate în familie, cu prietenii, dar și de către comunitatea locală. Nu trebuie să uităm însă că, deși mergem gratuit la un foc de artificii sau la un concert și suntem bucuroși să vedem luminițe aprinse de sărbători, acestea sunt plătite de noi, în calitatea noastră de contribuabili, și cred că lucrul cel mai important este să fim informați, să știm pentru ce se cheltuie banul nostru, cum se cheltuie banul nostru și de ce se cheltuie banul nostru. Să nu uităm că un consumator informat face cât 2, iar noi suntem și consumatori de servicii publice. Studiile comparative referitoare la cheltuirea banului public pe diferite domenii reprezintă un plus pentru noi în calitate de consumatori, pentru a avea o evaluare de terță parte. Suntem cetățeni europeni și avem dreptul de a fi informați pentru a lua decizii corecte."
Sorin Mierlea, președinte InfoCons
Puteți găsi tabelul integral al studiului aici.
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal