Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cum se anunţă la 112 o situaţie de urgenţă

  • Pensii Private InfoCons
  • Abonare la newsletter
  • Superconsumatorul
  • Romania 1918 - 2018
  • Marca Încrederii
  • Află cât costă produsele de bază în orașul tău!
  • Telefonul Consumatorilor
  • Publicația InfoCons

Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgență aveți;
  • Unde este urgența;
  • Unde vă aflați;
  • De la ce număr de telefon sunați;
  • Cum va numiți.

Operatorul evaluează urgența apelantului în funcție de informațiile primite și transmite aceste informații forțelor de intervenție abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenția tuturor agențiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunați din nou. Rămâneți calmi și răspundeti la toate intrebările; nu închideți până când nu vi se spune.

După furnizarea acestor date trebuie să rămaneți la telefon pentru a fi puși în legatură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca "1-12" sau "11-2". Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

SUNAȚI LA 112 DOAR DACĂ AVEȚI O URGENȚĂ!

 Sursa: IGSU

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram